pembuka bicara

dakwah

Friday, April 30, 2010

ku pasrah

Ku pasrah
Aku hanya mampu tersenyum..
Tersenyum apabila disampingmu..
Disamping sahabat yang mengerti perasaan aku…
Perasaan yang terluka,
Tetapi apabila dilukai,
Siapa yang mengerti perasaan ini..?
Aku terima…
Menerima suratan takdir…
Tetapi siapa yang sanggup menerima fitnah..
Apa salah aku..?
Akan tetapi aku pasrah
Aku anggap semua ini adalah ujian
Ujian dari Yang Maha Esa…
siapalah aku untuk bersuara,
Bersuara menyatakan keadilan,
Aku jua ada hak,
Namun mengapa hanya aku yang dipersalahkan,
Aku yakin,
Yakin dengan apa yang aku lakukan,
Tetapi andainya apa yang aku lakukan salah..
Salah dari pandanganmu,
Aku terima teguran,
Teguran yang membina,
Membina kearah kebaikan,
Seandainya diriku tidak layak untuk digelar SAHABAT,
Aku Redha dan pasrah,
Namun,
Mengertilah aku tetap menghormatimu…

No comments:

Post a Comment