pembuka bicara

dakwah

Wednesday, April 14, 2010

Cubaan

Hidup kita tak panjang, hidup di dunia ni hanya sementara, tapi byk perkara aku nk buat, nk beribadat kepada Allah, nak belajar, nak bekerja, nk jaga family, nk berkawan, nk diri disayngi, nk kahwin, nk ada keluarga sendiri, nk diri dicintai, mcm2 aku nk… tapi boleh ke?? Sempat ke aku nk sumer 2? Aku syg family aku, aku rindu umi, abah, adik2,, aku juga rindu saudara2 aku, rindu kwn2 aku, hidup aku semakin berubah.. hidup semakin mencabar, aku takut, aku tak mampu berdiri sendirian,, berdiri sendirian meneruskan kehidupan aku tanpa org yg aku sayangi dan aku percayai,,aku lemah tanpa pertolongan Mu ya Allah,, tolong lah aku, bimbinglah aku ke jalan yg benar, aku mohon pertolongan Mu, tunjukilah aku jalan yg terbaik yg perlu aku tempuhi.
shahida!!! Sedar lah,, bangun lah, bangkit lah.. tujulah ke jln yg benar.. jangan lalai,

1 comment:

  1. Salam..
    Ujian dan cubaan hidup itu ibarat 'rencah' dalam kehidupan kita..
    Sama-samalah kita niatkan untuk mencari redha Allah..
    Berjalan dijalanNya bukan mudah..Banyak halangan dan rintangan yang perlu dihadapi..Semuanya memerlukan kesabaran dan keimanan yang tinggi..
    Semoga Allah sentiasa bersamamu sahabat :)

    ReplyDelete